middag nu igen

Jepp. Blev vegetariskt idag. Pastafjärilar med en sås gjord på morötter, lök och krossade tomater. Bli inte fega bara för att det inte innehåller nå kött. Ni får tänka såhär: sparar jag in en dag utan att äta kött kan jag kosta på mig att köpa en köttbit för några kronor extra nästa gång!
 
Riv några morötter och hacka lök. Bryn på tills dom blir lite mjuka och medgörliga. Pressa på en vitlök och smula ner en grönsaksbuljongtärning.
 
Häll på krossade tomater, två dl creme fraiche. Salt, peppar, chilipulver, lite sweet chili och basilika. Brukar ha färsk, hemodlad basilika på somrarna men på vinterhalvåret får man faktiskt fuska! 
 
Låt puttra en stund tills pastan blir klar.
 
Tadaa! gött med gårdagens sallad till. Begränsa er inte bara för att jag skrivit ut just dessa ingredienser. Knäck i två ägg och ha såsen som pajfyllning! Eller häll i lite quornfärs och gör en vegetarisk köttfärssås. Blanda ut med paprika eller rödlök. Gör enchiladas av såsen. 

Kommentarer
Tilde säger:

Tycker du blivit blivit duktigare på att fotta?! :-) mer vegetariska recept tkr jag

Svar: oh, tack. men tar nästan uteslutande bilder med min iphone
emsj.webblogg.se

2012-11-21 | 06:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback