Fredagkväll

Hej på er. Blev som sagt jobb idag. Eftersom vi är så pass få kvar så bad jag vårdtagarna stanna kvar efter lunchen så vi kunde spela lite yatzy och det var dom såklart med på. Utom en som skulle hem och vänta på att telefonen skulle ringa :) Efter det blev det grillning hos pappa på ön och sen har vi mest flängt runt lite härikring. Är fyllechaffis så man är överallt och ingenstans ikväll. Varför jag själv inte dricker? Nä det var en liten incident med en köldskada den 6 februari så sedan dess har jag inte druckit. Folk tror att jag är gravid men nä, förnuftig kanske. Även om jag inte ska sticka under stolen med att jag blir sugen på ett glas vin ibland. Gillar näre svi baki öra.
 
Kom hem för en liten stund sedan bara och tänkte slappa så mycket som möjligt här i soffan innan jag ska åka igen. Hör hur min fina kille slamrar med disken inne i köket. Andra flickvänner blir glad när dom får handväskor och smycken av sina killar - jag blir glad när min diskar <3

Skrivet från ett regnigt solsidan.

Har ju haft ett sommarjobb på ett servicehus för äldre i sommar, som fortsatte i timvikariat efter att man legat i lite på bemanningen så nu sitter jag här: tre veckor efter att mitt sommarjobb slutat men det är ingenting jag är ledsen för. Trivs jättebra med mina gamlingar och vet ni? Vi har ett 90+ par här som firade 70årig bröllopsdag i april iår! Det är väl fint? Även om gubben i fråga är väldigt virrig så märks det ändå att dom fortfarande är kära i varandra. Håller varandra i handen, går inte ett steg utan den andre osv. Undra hur många såna par som kommer hålla ihop i vår generation. Jag har kommit underfund med att jag verkligen vill fortsätta inom vården. Kanske inte just med äldre men är inne på att antingen bli barnmorska eller gå in på psyk-svängen. 
 
Ni kanske undrar hur jag har tid att blogga på arbetstid men det är faktiskt så att Solsidan håller på att läggas ner och alla vårdtagare flyttas så för tillfället är det bara ynka fyra stycken som har morgonhjälp. Tragiskt men sant.

Kvällsunderhållning

En kompis hos grannen kom över och frågade om vi skulle hänga med på bilbingo. Ja, varför inte tänkte vi och hängde på och nu sitter vi här. I en bil med imma på rutan, en tant i högtalaren med skrovlig röst som ropar numren och tunna bingopapper. Men på något sätt är det ganska mysigt ändå. Hoppas på vinst :)


Ett hej från andra sidan vattnet

Hej på er. Nu vart ni förvånade va? Från att ha bloggat på Ljudio sedan 2006 till det här. Nä, men jag kände verkligen att jag behövde en nystart. Jag håller på att växa ifrån ljudio och första steget ifrån henne var att byta blogg så here i am. Är fortfarande samma människa. Kanske inte samma människa som jag var 2006, men samma tjej bara med utvecklade och annorlunda intressen, starkare åsikter och mognare personlighet.
 
Jag hoppas kunna sätta detta med bloggande i rutin för trots allt är det väldigt roligt att kolla tillbaka och det är det som gör det så svårt att släppa ljudio. Hoppas ni hänger på finisar!