Det senaste dygnet

 
Hej på er. Igår jobbade jag först på förmiddagen sen vid halv två så tog jag tåget upp till Umeå där Josie och L väntade på mig. Blev en massa catch-up talk, middag, mys med bebis och lite sällskapsspel. Precis ett sånt avbrott i vardagen man behöver. Tog tåget tillbaka idag och har mest bara chillat sen dess. Syster plus extrasyster kom förbi ett par timmar nu ikväll så jag bjöd dom på plockmat och vi lyssnade på min 90talsplaylist som ni intresserade nittiotalister (och ni andra också såklart!) kan kika in här.
 
 
 
 

life of a gangstamom

 
 

avslutning

 
Igår var en mysig dag. Jobbade 8.00 till 17.30 och drog på "avslutning" med företaget. Var runt 50 pers som åt trerätters på hornöberget. Mycket mysigt! Känner mig så välkommen och med i gänget trots att jag bara är vikarie. Mycket kramar och högt i tak så att säga. Bra stämning. Ingen som anser sig sitta högre än någon annan och sånt gillar jag! Blev iallafall sjukligt mätt och rullade hem. Var fortfarande mätt när jag la mig igårkväll. 
 
 
 
 

Soooooooool

 
morrnmorrn på er. Underbart väder va? Sitter faktiskt ute i en badenbaden hos min brukare som slumrar lite i hammocken. Yepp, jag jobbar idag. Dygn, vilket kan kännas som sjukt länge men med sånt här väder kan man inte klaga. Vet dock inte riktigt vad vi ska hitta på idag.. Blir en prommis iallafall, och många timmars häng här på uteplatsen. Trevlig söndag på er!
 
 

Födelsedagskalas

 
Vi har haft födelsedagskalas här hemma idag. Eller vi och vi. Min syster bjöd in sig själv på efterrätt eftersom att hon fyller år idag och jag fixade iordning fruktsallad till två pers. Tji fick jag. Vi blev sju tillslut så jag tog fram en jäkla massa glass och blev en skål fruktsallad. Köpeglassbuffé och fruktsallad. Mysigt som vanligt och en massa skratt. Gillar min själsfamilj, den som jag inte har några biologiska band till alltså.
 
 

Lökfest

 
Skulle göra hemgjorda hamburgare idag till middag och när jag letade efter ingredienser att ha i min ham så hittade jag den här saken. Verkar som om någon haft skoj i mitt kylskåp för den har växt till oigenkännlighet. Är det en fågel? En hand? En svans? 
 

Ni är väl lite småhungriga där ute? :)

 
Längesen det var nå matinlägg här men kan passa på idag för då såg det lite sådär proffsigt upplagt ut med sparris och inte den vanliga uppläggningen jag kör med som oftast ser ut som en spya. Men det här är så sjukt enkelt att ni kan sno ihop det själv! Klyftpotatis; salt, peppar, rosmarin, grillkrydda och olivolja. In i ugnen. Gör stavar av morötter och koka i typ 100g smör och några deciliter vatten. Salta och peppra och sen låt dom koka en stund. Lägg laxen i en ugnsform. Blanda ihop en creme bonjour grekisk vitlök, en deciliter creme fraiche och lite dill. Salta och citronpeppra laxen, bre över röran och sen in i ugnen. Ni märker när saker och ting börjar bli klara. Ringla smör över grönsakerna. Fääärdig :)