Julmat!

 
Har äntligen fått äta årets första lass med julmat! Det blev tyvärr bara en gång förra året (läs: julafton) så får ta igen det iår och igår blev det på bowlingen i Kramfors. Ett julbord som absolut kan rekommenderas! Var där med en av dom tre delarna av min familj, dvs pappas sida. Är inte en riktig prinskorv/kallskuret/potatis/skinkatjej så åt mest kryddkorvar, kalla såser (vad annars...) och massor med fisk.
 
 
Mmhhh.. inkokt lax, rökt, gravad och en riktigt god rökt lax-sås med rödlök och dill. Blir hungrig igen när jag ser dom här bilderna.
 
Provade även en saffranspannacotta som var to die for! Visserligen söt, men kall, krämig och god precis som en pannacotta ska vara. mmmh! Sen tog jag även en smakbit av pappas favorit; en grädd/maräng/nöt-historia som var lite väl mycket för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback