15 nov

Tjenis! Igår fyllde mannen i huset år så dagen bestog av att städa, baka, och självklart snygga till sig. Gjorde en marsipantårta i onsdagskväll som fick gona på sig i kylen över natten och igår förmiddags slängde jag in en morotskaka i ugnen. Bjöd på god mat när han kom hem och sedan var vi med folk fram till tolv på natten! Nu är han iaf ett år äldre pensionen och det lär kännas gött. 
 
 
Uppnådde även någon slags ny nivå i mitt kockande igår. Tillagade oxfilé för första gången någonsin och den blev precis som jag ville ha den, trots att jag inte hade termometer! Potatisgratäng, rödvinssås, oxfilé och persiljesmör. snygga grillränder va? :)
 
 
Motorskaka med limefrostning.
 
 
Jäkligt bra bild på morotskakan och marsipantårtan. Kändes lite väl barnsligt med en grön marsipantårta så vi valde vit istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback