dag 1

Hej på er. Känner att min blogginspiration kan behöva sig en liten skjuts i rätt riktning så jag snodde en sån där härlig lista med saker man ska skriva om i (det här fallet) 34 dagar, från min lillasyster. Hennes blogg hittar ni här
 
Det är väl bara att sätta igång då? Dag 01 — En bild på mig + 10 fakta om mig själv
 
 
Jag skriver alltid mycket hellre än jag själv pratar. Även om jag är riktigt duktig på att babbla så snackar jag fort och svär mycket. Så det är till min fördel att skriva ner saker jag vill istället för att säga dom. Dessutom är jag dålig att snacka känslor in real life men är en riktig fena på att skriva kärleksfulla sms ;)
 
* Mina ögon.. Är typ blind på högra ögat och ser fruktansvärt dåligt. Om skärpan är perfekt så ska den vara 1.0 och jag har 0.2 på högra ögat! 0.7 på andra så det är rätt mycket bättre. Sen är inte mina ögon helt runda så dom är lite mer formad som.. en rugby kanske man kan säga. Dessutom är jag sneögd (haha kolla bilden ovanför bara..) så en ögonlaseroperation är en tanke som slår mig allt oftare. Om jag ser såhär dåligt när jag är tjugo - hur kommer det inte vara om tjugo år till? 
 
* Har varit brunhårig sedan två dagar innan jag började första ring på gymnasiet. Tyckte jag var smart när jag  var mindre och blekte mitt hår tills det inte gick mer. Minns sista gången jag skulle bleka mig. "Äh, kan väl ha blekningen i lite längre eftersom det ändå är sista gången".. Yeah.. right..... Mitt överhår försvann och rann med schampoot ner när jag duschade och det är inte förrän nu, iår som det börjar komma tillbaka och äntligen kunna kallas kvalité. Trivs som brunhårig, trots att jag är så blek!
 
* Är utbildad möbelsnickare! Älskar allt som har med inredning att göra och har en stor passion för design. Är sugersugen att börja designa egna saker då jag tycker mig ha en stor estetisk ådra i mig och att jag har en idé om hur jag vill ha mina saker, men inte hittar möbler som passar. Dessutom är jag glad att jag vet att jag kan göra saker själv, med mina egna händer, om jag vill. 
 
* Har varit demi-vegetarian i sex år av mitt liv sammanlagt. Dvs jag åt inte rött kött. Det började som en vadslagning; "vi är vegos fram till julafton och klarar vi det så får vi äta julbord!" Sen körde jag på som vanligt ett par månader och sen gick jag tillbaka till att vara vegetarisk till den grad att jag bara åt fisk. Men fick järnbrist och är dålig på det där med baljväxter så jag började med kyckling igen och det gick bra! Det är fortfarande mina favoriter; fisk och kyckling och hade överhuvudtaget ingenting med att jag tyckte synd om djuren att göra, eller en moralisk anledning på något sätt. Sen när jag flyttade hemifrån så ville jag lära mig mer recept så då fick jag koppla på köttätandet och så ser det ut just nu. 
 
* Gjorde min första tatuering när jag var 16 år (haa.. hahaha.. ha. att det ens finns tatuerare som går med på det)  och har gravt nedsatt känsel över det området idag. 
 
* Har migrän och har haft sen jag gick i femman typ. Minns första gången jag hade det. Skulle upp till skolan och när jag vaknade hade jag en fruktansvärd huvudvärk. La mig i soffan, försökte få i mig nesquick-puffar (ni vet dom små chokladflingorna som ser ut som runda bollar?) men fick gå och spy upp dom (japp.. dom hann inte så långt ner så jag kunde identifiera!) och sen var jag återställd. Har haft några incidenter sedan dess.. spytt ner en hall på en övervåning, i skolan, hinkar osv. Ett tag var det så illa att jag kunde sitta och vänta i klassrummet mellan 9,10- 9,30 på morgonen för visste alltid att det skulle komma innan förmiddagsrasten. Har migrän med aura, dvs att man ser flimmer framför ögonen eller att händer och ansikte domnar bort. Tar jag inte medicin mot illamående så kommer en spya inom tre timmar :D Finns dock ingenting som hjälpt än för mig mot själva värken. Har hört att cannabis ska ha en bra effekt men vettefan om man är så sugen på att ställa sig och rulla en jäkel när man mår så dåligt. 
 
* Är 161cm men vill vara kortare! Eftersom jag är så smal så uppfattas jag som längre än om jag skulle vara en knubbis. Samma sak med mina taniga armar. Ser ut som långa ap-armar haha. 
 
* Älskar att resa, men det vet ni ju. Har varit i finland, danmark, tyskland, estland, lettland, bulgarien, grekland, tunisien och cypern. Gillar egentligen inte dom här resorna när man ska åka och tokpressa på stranden. Känns inte som om man upplever något. Var skitkul när vi var på rundresa i tunisien 2009. Var i alla dom stora städerna i landet, både turistiga och inte. Var en riktig upplevelse att vara i storstäderna där dom inte var så van att se svenskar, folk körde förbi med bilarna och öppnade dörrarna för dom trodde vi var horor och skulle hoppa in. Satt inne på caféer och beställde liksom en 1m hög vattenpipa till en skål med glass haha. Var och hälsade på i en engelsktalande skola och hela skolan ställde sig i en klunga och ville ha autografer (?!!) för att vi var vita och nya. Kände sig som justin bieber och det var fan ingen underdrift. Barn kom fram och ville känna på oss. Då är man speciell. Bodde på 5stjärnigt hotell, var på en paradisö och blev uppassade som galningar men var även i en regnskog där det odlades det ena och det andra och gick man igenom där kunde man se hur folk hade byggt små kojor men gud vad jag snackar! Det här går inte för sig. Men eeh.. rekommenderar tunisien som land att åka till. Äcklig mat både på turistställena och inne i städerna och dom äter typ efterrätter till frukost men fina stränder och härligt klimat. Väldigt kramigt folk. Billigt.
 
* Längtar tills jag ska få börja plugga. Är absolut inget läshuvud och har inte direkt kunskap att kunna memorera saker från ett papper för att skriva på ett prov och sen inte fatta vad jag snackar om. Det är en stor dålig egenskap. Men tänker komma in på sjuksköterska och sen vidare till barnmorska är tanken. Har varit väldigt inne på psyk-svängen för jag är otroligt intresserad och analyserande om allt men tror man får mer tillbaka som barnmorska. 

Kommentarer
Anonym säger:

Hahhah du formulerar dig så kul Emma

2012-11-21 | 06:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback