dag 8

 
Dag 08 — Nio saker jag gillar att göra
 
* Mat! - Allt som har med mat att göra. Planering, förberedning, inspireras, laga den och slutligen äta det jag själv gjort. Intresset kom upp när jag började med att äta vegetarisk kost, (sju år sedan) och fick då göra min egna middag hemma. Dessutom förstår jag inte människor som inte är intresserad överhuvudtaget av att laga mat. Vi måste äta och om inte något revolutionerande uppkommer innan vi dör så kommer vi måsta fortsätta äta tills dess så det är väl lika bra att hålla det på en hög nivå. 
 
* Måla/rita! - Är väldigt estetiskt lagd och ni som gått i samma klass som mig eller träffat mig när jag har papper&penna framför mig har förmodligen sett hur jag utsmyckar mina papper. Det är snirklar, blommor, prickar, små katter, stjärnor, tatueringsidéer, ord som jag hört någon sagt, cirklar osv.
 
* Myskvällar! - Gillar att ha nystädat, krypa upp i soffan och se en film, ha lite godis framför sig och tända ljus. Myskvällar kan även innebära att man t.ex träffas ett gäng och spelar kort och äter chips eller att man tar sig iväg på bio. 
 
* Dansa! - Så fort jag är ensam hemma dansar jag. Har dansat i många år, tävlat, uppträtt, provat på de flesta danserna. Det är något med att röra sig i takt till musik som jag inte kan växa ifrån. 
 
* Inredning/design! - Här kommer min estetiska ådra in och visar sig igen. Vet inte om jag behöver utveckla detta så mycket. Finns en helt egen kategori här på sidan där ni kan kika in :)
 
* Internetshoppa! - Jepp. Jag har förmodligen något high-score när det gäller att vara effektivast på birsta. Är aldrig en sån tjej som ska gå in i alla affärer, känna på allt, prova allt, fundera och hålla på. Vet jag vad jag är ute efter så har jag en bild i huvudet av det, går in och kollar (eller frågar) och finns det inte så behöver man inte hålla på och kolla på en massa annat. Därför gillar jag att klicka hem kläder&annat från internet där man ser alla plagg framför sig och slipper gå och känna på allt, stå i kö osv. Dessutom är det rätt mysigt att gå och vänta på paket :)
 
* Resa! - Spelar ingen roll om det är en helg i Umeå eller en utlandsresa. Det är längtan som gör det kul. Uppleva saker.
 
* Se svenska filmer och serier! - När man inte är på humör för att se hjärnvrickande filmer som tex inception så älskar jag att slå på en riktigt svensk, förutsägbar film eller serie, gärna från 90talet. Rena rama rolf, Solsidan, Sunes sommar, Wallander, Mysteriet på greveholm, Eva&adam. Ni förstår. Fjantiga kommentarer, dåligt skådespeleri, aah. Love it!
 
* Deeptalk! - Det här är något jag älskar. Rensa själen lite. Jag som är så sluten i vanliga fall känner verkligen vilken detox det blir för kroppen att få prata ut ordentligt med någon. Situationerna händer oftast när det är mörkt ute. Man sitter och ser en film, sover över hos en kompis eller sitter i en bil. Då kan det hända att man pratar om  dom där sakerna som aldrig skulle kommit upp annars. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback