dagens middag; baconpasta!

Tjosan på er. Har fått mycket kommentarer på om att ni gillar när jag lägger ut recept (nä, inga kommentarer här. ni skickar istället sms eller kommer fram på fyllan hah) så här kommer ännu ett vardagsrecept: baconpasta! Som alltid när jag lagar mat så är det mesta på måfå. Jag har ett hum om hur jag vill att maten ska smaka sen tar man mycket som kylskåpsrensning och oftast blir det bra. R älskar denna middag. 
 
 
Pelare i denna maträtt är : bacon, lök, creme fraiche och pesto. Resten får komma lite som det vill. Idag hade jag t.ex en pytteliten bit paprika som fick följa med, lite salladslök, purjolök, majs och några skivor vitlökssalami.
 
 
Koka pastan medans du knapersteker bacon. Hehee, flottigt och gött.
 
 
När baconen är typ färdig så dra i resten av grönsakerna och pressa ner en vitlöksklyfta. Låt steka på en stund. Dra ner värmen och klicka ner en liten burk creme fraiche, några skedar pesto (använder alltid röd till den här rätten. Antingen gjord på paprika eller soltorkade tomater, även om den sistnämnda är bäst) Peppra. Dra över lite chili, basilika, tomatpuré, ja det man känner för helt enkelt. Små pärltomater kanske? Det behövs knappt saltas något för baconen ger så bra sälta ändå. 
 
 
Slå av vattnet från den färdigkokta pastan och rör ner pastasåsen. Ser ut som barnmat men sånt slafs älskar jag. Har riktigt dåligt bordsskick också för jag har aldrig lärt mig äta med kniv och gaffel (bara gaffel alltså..) så det här passar mig utmärkt! Servera med lite sallad och ett stort glas kallt vatten. R häller även i två droppar svinstark sås i sin portion men så kul ska vi minsann inte behöva ha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback