någon slags crepes

Hej på er. Har varit en seg start på denna dag men dom senaste två timmarna har det minsann hänt lite saker. Blir ju lite begränsad när man inte har bilen hemma. Har varit och hämtat ut ett nytt körkort, då jag tappade bort mitt för någon månad sedan.. Har varit en sväng på dollar och köpt nödvändiga saker som diskmedel, städtrasor osv. Har storhandlat (handlar en gång i veckan bara så det blir några påsar varje gång), varit på systemet. Har även varit på jakt efter en särskild glögg som jag är supersugen på nämligen hallon & saltlakrits från märket Saturnus. Alkoholfri men verkar såå god! Säg till om ni ser någon! 
 
Idag blev det iallafall någon typ av fake-crepes med rester från gårdagens köttfärssås. 
 
Stek på en liten sats med pannkakssmet. Vet inte hur ni brukar göra era pannkakor men istället för vanligt strösocker använder jag vaniljsocker i smeten, men gör inte det i den här smeten utan ta gärna lite mer salt istället.
 
Ta några skedar köttfärssås från igår. Jag la även på lite scharlottenlök som låg i kylen. Vik in båda sidorna mot mitten och fäst med tandpetare/avbrutna grillpinnar om det behövs.
 
In i ugnen på 200c typ.. tio minuter, en kvart? La på en näve riven ost över dom också. Servera med en liten sallad och kall sås. Har ni märkt att jag äter kall sås till typ allt? :) Borde kanske flytta till indien där dom verkar äta mycket kall sås som tillbehör till sin starka mat. Okej då, ta en skvätt sweet chili breve istället då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback