Söndag och filmtips

Och så var ännu en helg över. Har varit några ovanligt lugna dagar den här helgen. I fredags tog vi det lugnt, såg filmen The terminal som jag rekommenderar! En relativt lättsam film om en man från Ryssland som reser till Usa men just när han ska in i tullen så blir han stoppad. Det visar sig att det just utbrutit ett inbördeskrig i hans land och alla pass är "lagda på is" för att regeringen ska försöka börja om på ny kula. Så han kommer varken in i Usa eller hem till Ryssland för hans pass är inte giltligt. Dessutom kan han typ tre ord engelska när han väl kommer dit vilket gör det extra spännande (eller ångestfullt) Därför får han stanna på flygplatsen JFK och lär känna en del av dom som jobbar där, tills man får klartecken att han kan resa hem igen. Detta verkar ha hänt på riktigt också vilket gör den lite extra bra :)
 
 
 
 Igår pluggade jag en del. Satte mig och gjorde klar en relativt stor uppgift som jag senare kunde skicka in. Aaah! Ångestdämpande på hög nivå. Senare fick vi besök av R's två kusiner som kom hit och åt lite rester av tårtorna. Snackade lite skit och sen åkte vi till W några timmar. Han skulle vara fyllechaffis under natten så vi stack dit och höll sällskap. Såg även filmen "Ted" som det snackats så mycket om. Visst, den hade sina stunder men var ärligt talat ingen höjdare. Kom hem efter fyra imorse så det blev en sovis idag. Efter att vi vaknat så har vi inte ens gått utanför dörren. Baara slöat hela dagen. Blev nyss spaghetti och köttfärssås och nu ska jag slänga mig i duschen för sen blir det Solsidan och Williams lista! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback