Att vända hjärnan ut och in.

Hej på er. Var ledig idag så passade på att göra såna saker man ofta inte hinner såsom vädra sängkläder, bädda rent, tvätta kläder och hänga ut på tork. Blev lite middag sedan när min R kom hem och nu sitter vi nere på hans jobb. Han jobbar och jag håller på med plugg.
 
Ligger lite efter men det är naturkunskapen som trilskas. Skulle ha lämnat in en uppgift för en vecka sedan men jag fick fan inte till en fråga. Det handlar om rymden, universum. Hade gjort alla frågor men jag fastnade på en och den löd: "Hur skulle du förklara att allt i universum, inklusive vi själva, mest består av tomrum?" Ja. Ni ser ju. Hur filosofisk vill hon ha den frågan? Eller nöjer hon sig helt enkelt med att man förklarar hur atomerna är uppbyggda? Har bollat den frågan under veckan med mina nära men har inte kommit fram till något mer än att det är en jäkla svår fråga. Nu tror jag dock att jag funderat ut något som är tillräckligt godkänt för att skicka, även om jag inte är nöjd. Aja. Hade jag inte varit intresserad av rymden hade detta aldrig gått. Hoppas på godkänt iallafall. Nu ska jag hoppa över till Arbetsmiljö och säkerhet. Adiós.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback