köpa lägenhet

Sedan jag flyttade hemifrån (september 2011) så har jag hyrt en bostadsrätt i andrahand. Den har varit någorlunda fräsch, inte alls som en tråkig hyresrätt av krambo, utan fräsch och personlig men inte min stil. Så nu har vi bestämt oss för att köpa denna lägenhet. Imorgonkväll har vi bestämt möte med styrelsen och mannen som äger denna lägenhet och kommer då att skriva på papperna om att det är jag som äger denna lägenhet från och med då.
 
Det kommer bl otroligt roligt och jag har redan skisser på hur vi kommer göra iordning detta. Först är det tänkt att ta itu med köket och göra en mini-renovering innan jag fyller år (nästa torsdag) och efter det kommer vi ta hand om hallen i en och en halv månad. Där är det tänkt att slå ut tre inbyggda garderober och öppna upp hallen mer, nytt golv, fondvägg samt en platsbyggd förvaringsdel med garderober och sittdel i ett. Kommer bli otroligt kul för det här är verkligen något jag brinner för. Dessutom får man hålla sig till en renoveringsbudget för det är faktiskt Nyland och tror inte man kan få igen så mycket mer än vi gett för den men det blir bara ännu mer spännande! Och självklart kommer ni få se bilder under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback