planterat

I min förra blogg så skrev jag en del om ett av mina nyaste intressen nämligen odla eget. Skrev och visade bilder på vad jag planterat, frågade om lite råd och visade även hur det växt på sig. Nu är det september och skördetider i våra ögon och därför tänkte jag visa hur det har gått här på vår lilla balkong.
 
Här har vi en trött chiliplanta som än så länge bara vart det här: en grön liten skida. Denna behövde mycket sol och trots att den stått på balkongen i söderläge har den inte fått vad den borde.
 
Här har vi något som ska föreställa en purjo. Jag vet inte riktigt om man ens kan använda det men jag ska försöka. Det värsta är att det här var den största av dom fyra purjolökarna som valde att ploppa upp. En 1dm lång purjo.. 


Även här var det grönt. Har fått fram en del tomater men vet inte hur jag ska göra för att få dom röda och användbara. Behöver soool i mängder så allt grönt kan bli rött! 


Här kommer två dåliga bilder men ni ser iallafall hur det har gått. Det här första snirkliga är mitt lilla kiwiträd som var en liten kiwibäbis när jag köpte hem honom men som nu växt upp över balkongen och fastnat där! Vet dock inte om jag ska ta in den över vintern eller inte. Det står att den tål -20 grader och kan gott stå ute till december börjar men man vill ju inte riskera något när han verkar ha mått så bra här under sommaren, trots avsaknaden av just sommar. Den bär dock inte någon frukt förrän om några år och jag längtar! Bilden under är smultron men som inte heller har varken blommor eller bär. Tråkigt. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback