Sjukhusvistelsen

Hej på er. Min sjukhusvistelse var allt annat än rolig men jag är hemma nu iallafall. Åkte ju in på torsdagnatt, fick ligga kvar och fick dropp och grejor. På fredagmorgon när det var dags för ronden så kom en kirurgläkare upp som inte presenterade sig, hade med sig en praktikant/STläkare som höll på med sin mobil (?!) under snabbvisiten, klämde lite, började prata med sjuksköterskan och gick igen. Sen såg jag inte denna människa mer. Har ingen aning om vad dom pratade om eller vad dom tittade efter. Klockan gick och dom andra patienterna som låg i samma rum som mig fick sina provresultat eller ja.. det var faktskt en som fick en dödsdom och dom gav henne till jul kvar att leva. Så stämningen var inte på topp efter det. Timmarna gick och tillslut fick jag säga till en trött undersköterska utan utstrålning att jag ville veta vad det var frågan om. "ja" sa hon och 1,5 timme till gick. Tillslut sa jag till en annan vårdare att jag ville åka hem och helt plötsligt vart det ett jäkla spring. Kom upp en kirurg som klämde och inte trodde det var något fel på min blindtarm så jag fick åka hem. Är hemma nu iallafall och det känns okej med magen nu. Vet inte om det kan ha varit nå gall- /njurstensanfall? En förkyld blindtarm? Ingen aning men om tilliten var dålig till sollefteå sjukhus tidigare så är den bortblåst nu iallafall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback