balkongfunderingar

 
Som jag nämnt tidigare så är mitt nästa projekt att inreda balkongen. Jag har en relativt "normal" balkong för att bo i ett "normalt" bostadsrättshus. En balkong på ungefär 1.50x3m. Betonggolv och i söderläge. Får inte plats särskilt mycket men är tillräckligt stor för att iallafall odla lite och kanske släpa dit en mindre sittdel. 
 
Som det ser ut nu så är det gammalt trätrall inlagt för läänge längesedan som verkligen inte blivit underhållen på rätt sätt och som därför gjort sitt. Så jag tänker mig att jag ska lägga nytt trall ovanpå betonggolvet. Ha ett miniväxthus på ena kortsidan som verkligen får gona sig i solen. I andra änden vill jag ha en förvaringslåda där man stoppar allt som hör planteringen till. Överblivna innerkrukor, bindtråd, vattenkanna osv. Och med locket stängt blir det en sittdel. Sätta upp ett par-tre balkonglådor över räcket plus att jag virar en slinga med solcellslampor runt det också. Lyser upp fint på kvällskvisten. Några större krukor att plantera årets klätterväxter i. En spaljé längs väggen. Vad tror ni? Jag är riktigt peppad! Gäller bara att få in lite deg nu så man kan sätta igång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback