kursdag i sundsvall!

 
Har ju börjat på ett nytt jobb rätt nyligt som personlig assistent och därför blev jag skickad på kurs i sundsvall i måndags. En allmän kurs som handlade mycket om etik och moral för precis som jag kände när jag jobbade i hemtjänsten tidigare så är det inte dom fysiska delarna som är dom jobbiga, det är dom psykiska, främst i form av moralfrågor. Det var bara personliga assistenter på den här kursdagen, ungefär 30-35 stycken så man hade rätt många att bolla idéer med och få förslag på hur man löser olika situationer som kan uppstå. En bra och givande dag men bra mycket mer fikaraster än jag vanligtvis är van vid. Och fikat vid 15-tiden var det galnaste. Titta bara på det här efterrättsbordet!
 
 
 
 
Det i glaset är en hallonsmoothie som var toppen! Fanns flera olika smaker att välja på, sen hällde man i den man valt från en tillbringare. Mys! Frukt, bakelser, egenmixade fruktglas som man kunde kombinera med olika toppingar. T.ex kaksmulor, nötter, strössel osv. Mumsigt! Kan säga att blodsockerkurvan lekte rövare efter det och sista timmen blev rätt... lång :)

Kommentarer
mor säger:

Vilket fräscht fika bord :). Å rätt så nyttigt oxå. Kul med kurs

Svar: rätt nyttigt ja? blodsockerkurvan gick i taket och botten på tjugo minuter.
emsj.webblogg.se

2013-04-19 | 10:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback