middagsrecept

 
Igårkväll gjorde jag en vegtarisk pasta till middag. Har inget exakt recept i huvudet som vanligt men ni börjar väl bli vana vid det här laget..
 
Koka pasta. 10 Champinjoner, 3 scharlottenlökar (bryn lite snabbt) Smula över en svampbuljongtärning, 1dl grädde, 2dl creme fraiche,  1dl vitt vin, svartpeppar och vitlökssalt. Låt puttra en stund och riv sedan över lite parmesanost. Servera på en fin tallrik och riv över ytterligare lite parmesanost till servering. Är man av någon anledning rädd för vegetarisk mat så kan jag mycket väl tänka mig att strimlad rökt skinka eller kanske kassler är supergott i denna rätt. Även lite persilja men det hade jag tyvärr ingen hemma. Det här tycker jag att ni borde prova! Bon apetit smågrisar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback