Planterat

 
Så var det dags igen: årets plantering av diverse småfrön. Jag la ju ner en hel del krut förra året i att få till en fin odling och jag tycker faktiskt att det gick rätt bra! Visserligen hade vi en varmare vår då men det var min första gång så jag fick en lite för bra start. Jag la till och med till en egen kategori på min gamla blogg där man fick följa det gröna som hände här hemma. Kolla gärna in det här. Något som dock inte alls gick bra var mina fina kiwiträd som faktiskt vart så stora och fina att dom slingrade sig runt min balkong. Dom glömdes helt bort när vintern kom och dom fick tas in som två svarta, frusna buskar. Försökte få golvvärmen i badrummet att utöva något slags hjärtstartande på dom men utan resultat och nu är dom slängda så jag har faktiskt planer på att ge det ett försök iår igen. Jag har ju faktiskt balkong i söderläge så jag har ju perfekt förutsättningar till att få den att grönska iår igen. 
 
Än så länge har jag inte hunnit längre än en kruka dill och en start till smultronplantor som så småningom ska ut på balkongen. Har även en liten mini-renoveringsidé om lilla balkongen för liten summa. Gillar såna utmaningar, men mer om det längre fram. För tillfället är det mer ett skräputrymme där mycket saker bara tryckts dit och ser bara stökigt ut. Det är ju det enda utrymmet i lägenheten som inte fått någon omsorg sen jag flyttade hit så det är hög tid att ägna lite tid och kärlek där ute. 
 
 

Kommentarer
Du Vet Vem säger:

Du kan prova att plantera plantera murgröna för den växer så det knakar !

2013-04-25 | 18:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback