Mumma

 
Hörni, idag smäller det. Jag lägger ju gärna ut bilder på vad jag käkar men är riktigt usel på att lägga upp recepten så idag ska ni faktiskt få ett! Är ju en riktig sucker för kalla såser av alla dess slag och hur man gör den vanliga créme fraiche + sweet chilisåsen som jag har till allt är väl inte en krånglig nöt att knäcka direkt. Däremot ska ni få en annan kall sås nämligen guacamole! 
 
Till en sån här skål som ni ser på bilden behövs ungefär:
1 mogen avokado (tryck på "toppen", där ska den vara mjuk men inte gammal.
Ni känner om den känns ofräsch)
2dl creme fraiche
Salt&peppar
Några droppar citron- eller limesaft. En halv matsked kanske.
Chilipulver
Det brukar vara en vitlöksklyfta i sånahär såser också men jag hoppar faktiskt den för den tar över på tok för mycket. Vill man så kan man pudra över lite vitlökspulver, det funkar alldeles utmärkt utan att ta över.
 
Och här kommer dom svininvecklade instruktionerna: BLANDA ALLT. Funkar skitbra som tillbehör till tacos, en matig sallad, vitlöksbröd, grillat osv. 
 
Godast är den om den fått stå och gona till sig några timmar i kylen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback