Middagsbabbel

När man är ensam så blir det för dom flesta att man äter typ flingor till middag för att man inte orkar laga mat, man tycker det är tråkigt, onödigt, ensamt osv och jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig gjort det (aldrig flingor dock men ni förstår) men jag lagar oftast rätt ambitiös mat om jag ställer mig i köket. Ambitiöst Om man jämför med andra. 

Har varit iväg och kikat på ett nytt jobb i Timrå som jag börjar inskolning för på torsdag, sen blev det birsta en sväng och nu är jag hemma igen. Middagen blev nyss färdig. Laxfileer i ugn med ett gott täcke av crème fraiche, smaksatt crème bonjour, salt och citronpeppar. Kokt broccoli och smörstekt sparris blev dagens middag. Vad äter ni?


Dom små fyrkanterna är hyvlad parmesan. Orkade inte ta fram rivjärnet så jag hyvlade med en osthyvel och titta! Det funkade ju minst lika bra. Puss och trevlig lördag 

Kommentarer
Anonym säger:

Nä, vet du idag efter vinst i hockeyn blev det förrätt: halloumi, lite grönt, krutonger stekta i vitlökssmör och lite parmaskinka. älgentrecote, potäter o grönsaker i ugn samt svampsås. jJa, typ så... :)

Svar: Men vad mys! Och gott! Avis på dina goda trerätters
emsj.webblogg.se

2014-02-01 | 22:14:07
mor säger:

Ja, det blev ju glass oxå en stund efter - så de blev en 3-rätters iaf

2014-02-02 | 09:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback