En annan historia

Idag har det hänt massor i köket.. Alla nya bänkskivorna är på plats, nya diskhon är på plats, diskmaskinen är inbyggd och upphöjd, elen fixad, jag har rinnande vatten i köket igen... Åååh man blir som ett litet barn på julafton när man får tillbaka vattnet efter ett par dagar utan bara. Är det inte konstigt hur bortskämda vi i Sverige är ändå? Att en kran med färskt vatten i köket är en sån självklarhet för så gott som oss alla Och hur handikappade vi blir när vi inte har det. 
 
När jag bytte bänkskivan på ena sidan av köket (är ett gammalt parallellkök, före- &efterbilder kommer självklart senare) så togs det bort en list också, och under den listen kikade (vad jag gissar är) originaltapeterna fram från när detta kök byggdes! sånt tycker jag alltid är lite kul. Fick riva bort en liten bit till för att se ordentligt. Vad var det för människor som bodde här då? Första lägenheten för ett nyförälskat par eller var dom redan en familj på tre? En gammal alkoholist som snart skulle stå inför hemlöshet eller en medelålders människa som jobbade nere på fabriken här i backen, ensam? Ett gammalt pensionärspar där detta blev deras sista gemensamma boende innan dom splittrades på ett servicehus? Man vet ju inte :)
 
Titta på dessa godingar, alltså. Även om jag aldrig skulle välja dom själv i en butik så kan jag inte låta bli att tycka att dom är rätt charmiga ändå. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback