En lista över mitt 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

jag sålde mina två bostadsrätter i Nyland och flyttade till Sundsvall, var på en begravning, träffade en advokat i eget ärende, sa upp mig två gånger, bråvallafestivalen i Norrköping.


Dog någon som stod dig nära?

min extrasyster gick tyvärr bort väldigt plötsligt i början av november

 

Vilka länder besökte du?

faktiskt så har jag bara hållit mig inom Sveriges gränser iår.

 

Största misstaget?

där skulle jag nog säga att ena lägenhetsförsäljningen platsar. Jag var alldeles för snäll mot köparna gällande den ekonomiska biten. 

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?

har haft urinvägsinfektioner som vanligt, men det som skiljde sig lite iår var att jag åkte in på akuten en gång i somras pga jag pissade blod. Hade även körtelfeber under hösten här och då var man inte så kaxig.. 

 

Bästa köpet/köpen?

lägenheten jag nu bor i!

 

Vad spenderade du mest pengar på?

det egentliga svaret skulle väl vara hyra eller mat men förutom det självklara så är det renoveringsbiten :)

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

ehm första fyra månaderna av detta år ville jag många gånger inte leva längre pga olika orsaker men dom senaste månaderna har jag mått övervägande bra så det har varit ett lite blandat år på den punkten.. På gott och ont. 

 

Favoritprogram på TV?
nybyggarna, drömkåken, orange is the new black, solsidan, 

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

en del av min familj kom till mig och vi gick och åt middag på en Kinarestaurang. Sen blev jag tokförkyld på kvällen ;( 

 

något du önskade dig och fick?

i julklapp var min bästa present ett trevånings kakfat som jag varit på jakt efter ett par månader. 

 

Hur skulle du beskriva din stil i år?
jag är ju mjukisklädernas okrönte drottning 6 dagar i veckan. Mitt favoritplagg är nog min onepiece men jag har även satsat på att köpa lite finare överdelar som blusar och skjortor eller toppar i lite bättre material att väga upp min vanliga jeans-och-linne-och-huvtröja-stil med. 

 

De bästa nya människorna du träffade?
eftersom man blivit lite äldre (åldersnoja hehe) så träffar man ju inte nya kompisar på samma sätt som man gjorde när man gick i skolan (2,5 år sen man tog studenten!!! Redan!!) så skulle jag säga att det var personalgruppen på mitt förra jobb som personlig assistent i Kramfors. Vi kom väldigt bra överens faktiskt vilket bidrog till att jobbet blev så pass kul som det faktiskt var. 

 

Vad var din största framgång 2013?

jag har tagit mig igenom en livskris mellan oktober 2012-april 2013 vilken jag blev starkare än någonsin av. Jag har blivit intresserad av privatekonomi! Jag har insett att jag har intressen som kräver en del pengar (renovering, inredning, resor) och har därför blivit intresserad av att tjäna och framför allt spara så mycket pengar som jag bara kan För att kunna göra saker jag får energi av. Jag har även blivit mer övertygad än tidigare år att jag har adhd och gått med i en förening här i Sundsvall för folk som har liknande problem. Att det är ett funktionshinder som man mår bra av att ha kunskap om så man kan använda sig av dom positiva sidorna och effektivisera! 

 

Planer för 2014?
ja, eftersom jag sa upp mig från en heltidstjänst för typ 2 dygn sedan och bara har två jobb kvar så är mitt första mål att skaffa ett nytt jobb, självklart. Sen pågår en renovering av köket här hemma just i skrivande stund som kommer bli klar här inom dom närmsta månaderna (skulle säga att halva jobbet är gjort ungefär), vilket jag också ser grymt mycket fram emot även om det är ett tungt jobb. Finns för tillfället inte ens rinnande vatten i köket :p men det är charmigt på något sätt! Kommer även lägga min själ på att tjäna en hel del pengar under året. Vill även lägga in en resa också under hösten, gärna en liten europatripp på 2-3 veckor. 


Bild 1: ett urinprov på akuten som var skönt att pissa ut
Bild 2: målar överskåpen i köket. En del av renoveringen.
Bild 3: mitt fina kakfat! Bästa julklappen. 
Bild 4: min första och förhoppningsvis sista begravning. En fruktansvärt jobbig dag men jag vet att hon har det bättre nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback