Funkishus

 
Jag har en tendens att falla pladask för saker. Oftast möbler men det kan vara dekorationer, dofter eller klädesplagg också. Vet jag att det alternativet jag vill ha finns att få tag på så ser jag ingenting annat. Som med mina köksstolar. Efter att jag sett dom på en blocketannons om en lägenhet så sökte jag upp dom och gav mig inte förrän jag hade köpt åtminstone en. Då lugnar sig begäret lite. Då kan man gå in i köket och smeka, lukta lite, provsitta. Ja, ni vet. Hehehe.. Nu har jag mina fina köksstolar och kommer inte släppa dom förrän jag måste äta grus i brist på pengar. Kanske inte ens då.
 
Nu har jag suttit och dreglat i några veckor över ett hus på styleroom med fantastisk inredning. Ni ska få se.
 
Titta här! Ett rum som är runt! Mörkt golv, vita väggar. Mycket ljusinsläpp. Färgklicken i form av röda stolar. "Hålen/hyllorna" i väggen. Kollade upp vad dom där äggstolarna kostade och bara replikan gick på 6,800kr. Det kan tyvärr vara en väldigt dyr hobby detta om man - som mig - fastnar för saker och inte kan släppa dom förrän man har dom i sin ägo, men jävlar vad jag skulle gnida mig mot dom där stolarna om jag hade ett par hemma.
 
Öppen spis för böveln! Så stilrent.
 
Fondvägg, stilrent räcke, punktbelysning, bred och härlig trappa.
 
Tröskellöst golv, härligt psycho/vågad tapet, maskulint och trendigt.

Kommentarer
Maria säger:

Riktigt snyggt! Kan bli galen av styleroom...vill bara slita ner allt och börja renovera men det funkar ju inte riktigt=/

Svar: Samma här. Blir paranoid om vad man egentligen tycker är snyggt och inte. Alla stilar kan ju bli snygga om man anstränger sig lite.
emsj.webblogg.se

2012-12-19 | 12:54:22
Bloggadress: http://mizty.blogg.se
G.S säger:

jag säger som föregående talare "Riktigt snyggt!"

Svar: :)
emsj.webblogg.se

2012-12-23 | 20:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback